Handverksgildet i Nordheimsund!

Fredag 9. til søndag 11 juni er det 

Handverksgilde i Norheimsund!




 Handverkslaget 

arrangerer 

Handverksgilde 

i samarbeid med 

Hardanger Fartøyvernsenter

i Nordheimsund!

Og dit skal natuligvis gjørtleren!




Jeg jobber med å få til et prosjekt for å gjøre gjørtlerfaget kjent som yrkesvalg 
og gjørtlere som leverandører!

Da synes jeg det er viktig å være synlig, og det synes heldigvis også

Norsk Håndverksinstitutt 

som sender en gjørtler til Nordheimsund!

Der vil jeg ha mobilt gjørtlerverksted, hvor jeg vil vise noe av hva faget er, 
og litt av hva gjørtlere brukes til!
Kom innom, og har du et messingarbeide som trenger reparasjon eller kopiering så ta det gjerne med så kan jeg se på hva som kan gjøres!

Gjørtlerfaget trenger rekruttering, så hvis du lurer på om det kan være et fag for deg
 så kikk bortom støperiet, så kan du få prøve deg som gjørtler!

På Handverksgilde kan du også møte mange andre tradisjonshandverkere!

Håper vi sees i Hardanger!


Selv om plommene neppe er modne!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar