Bare et skuffebeslag!

 I dag fikk jeg endelig gjort ferdig skuffebeslagene som nok har tatt alt for lang tid. Dere vet. når kunden er snill og sier "det er ikke noe hast" vell så blir det dyttet til side når det kommer noe som ikke er "ikkenohast"!

Men et slikt beslag består av 7 deler, og alle delene skal igjennom ganske mange prosesser.




Først og størst er bøylen, den er jo grei, den kan bare kopieres







Platene er jo også greie, litt tynne, men det går greit, men pass på at ikke firkanthullet tettes helt igjen






Men så kommer vi til skruene da. De trenger litt forbehandleing!

Hullet må fylles igjen, og mønsteret i frontet tettes slik at jeg får "slipp" "slipp" det og mange andre ord og nødvendigheter tror jeg at jeg tar i en senere runde.

Men i tillegg skal den jo han gjenger, så da må den bygges på litt så jeg har noe og spenne den opp i og noe å dreie til for gjenging!




Her har vi fire stadier som skruen skal igjennom!

Orginalskrue

Skrue med fyll og påbygg

Støpt skruekopi

Dreiet skrue.

Gjenget skrue

så da mangler den bare slip og polering!











        
Å dreie skruen er i grunn litt spennende! 
Den er lang og tynn og kan bare spennes 
opp i den ene enden fordi jeg skal dreie 
mønster i den andre!

                                                              Mutteren skal dreies og gjenges 

Og så er alt ferdigmaskinert!


Og ferdig polert!
Og så skulle det visst være 8 sett da!


Deilig å ha det klart til sending!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar